antalya rent a car sesli chat ordu haberleri antalya rent a car
antalya haberleri
Nov 9, 2011 1 comment

МАН-ынханд аюулын харанга дэлдсэн судалгааны учир юу вэ?

нийтлэсэн Admin

МАН-ын дарга С.Батболд, Ерөнхий нарийн бичгийн дарга У.Хүрэлсүх болон МАН-ын шат шатны удирдлага, УИХ дахь гишүүд ойрын өдрүүдэд тун их айдастай явна. Учир нь тус намаас ирэх сонгуульд хэрхэн ялалт байгуулах талаарх арга тактикаа боловсруулахаар дэргэдэх Нийгмийн ардчиллын хүрээлэн буюу хуучин “Прогноз” судалгааны төвөөрөө сонгуулийн насныхны дунд судалгаа явуулуулжээ. Гэтэл судалгаагаар юун сонгуульд ялалт байгуулах нь бүү хэл Монголын улс төрд МАН гэдэг нам байх эсэх нь эргэлзээтэй дүн гарсан байна. Тиймээс МАН-ынхныг айдсын сүүдэр нөмөрч, уг судалгааны дүнгээ нийтэд дэлгэхээс сэрэмжлэм машид нууцалж байгаа юм.

Нийгмийн ардчиллын хүрээлэн уг судалгааг өнгөрөгч есдүгээр сарын 16-30-ны хооронд хийжээ. Ингэхдээ тэд судалгааны дүндээ үндэслэн тухайн бүрт нь дүгнэлт хийж, цаашид иргэдийн “тархийг” хэрхэн угаах талаараа зөвлөгөө өгсөнөөрөө онцлогтой байв. Нийгмийн ардчиллын хүрээлэнгийхний томъёолсноор бол уг судалгааны дүн нь МАН-ынханд аюулын харанга дэлдэж байгаа аж. Судалгааг хэд хэдэн үзүүлэлтээр хийсэн бөгөөд үүний эхнийх нь нийслэл дэх намуудын рейтинг байв. Тухайлбал, МАН-ын рейтинг зөвхөн нийслэлд гэхэд өнгөрсөн оны дөрөвдүгээр сард 24 хувь байсан бол судалгаа авах үед 15 хувь болтлоо буурчээ. Түүнчлэн АН-ын рейтинг ч мөн адил нэлээд буурсан үзүүлэлт гарсан байна. Үүнийг Нийгмийн ардчиллын хүрээлэнгээс тайлбарлахдаа гол буруутан нь хам гарсан Засгийн газрын бодлого, үйл ажиллагаатай шууд холбоотой гэжээ. Энэ тайлбарыг бусад улс төрийн нам улстөрчид, ард иргэд хэлж байгааг ч мөн сануулжээ.

МАН-ын рейтинг ийнхүү “наос” унасан нь Дээд шүүхэд бүр илүү гээд удаагүй байгаа МАХН, нэрээ сольсон МҮАН, иргэний хөдөлгөөнүүдээс хийж байгаа “МАНАН-г арилгах, улстөрийн олигархиудтай тэмцэх” зэрэг олон удаагийн давтамжтай хар РР-тай бас нэг сэжмээр холбогдож байгаа хэмээн судалгааг явуулагчид дүгнэсэн байна. Тиймээс МАН-ынхны зүгээс улс төрийн хүчнүүд, иргэний хөдөлгөөнийхний дээрх хар PR-ын эерэг явуулж буй бодлого, үйл ажиллагаа бүрг цаг алдалгүй няцаалт өгч, иргэд, сонгогчдод мэдээллийг энгийн ухамсрын түвшинд гүргэн шуурхай хүргэх шаардлагатай байна хэмээн зөвлөжээ.

Манай улсын нийгэм, эдийн засгийн салбарт үүсээд байгаа ажилгүйдэл, ядуурал, авлига, хээл хахууль, хүнд сургал зэрэг сөрөг үзэгдлээс шалтгаалан сонгогчдын боловсролын түвшин, мэдлэг чадвар бүрэн төлөвшөөгүй байгаа үед МАН-ын рейтинг хүн амын хахууль нь амьдардаг нийслэлд 15 хувиас доош унах нь хор уршигтай үзэгдэл хэмээн дүгнэсэн байна. Үүний гол буруутан нь Нийслэлийн МАН-ын хорооны удирдлагууд, намын нэрээр УИХ, ИТХ, улс төрийн албан тушаалд томилогдсон хүмүүсийн бодлого, үйл ажиллагаа, хувийн тоглолттой нь шууд холбоотой гэх дүгнэлтийг Нийгмийн ардчиллын хүрээлэнгээс МАН-д өгсөн байна.

Түүнчлэн МАН-ын рейтинг ийм “дор” орчихоод байгаа үед сөрөг хүчин буюу АН болон иргэний хөдөлгөөнүүдтэй “арсалдах” бус нэгэнт гудайн, тонгойчихоод байгаа намын нэр хүндээ жаахан ч болов дээш өргөх нь чухал байна хэмээн хатуу боловч үнэн үгийг удирдлагадаа дуулгасан юм байх.

Намынхаа нэр хүндийг өргөх арга зам нь УИХ, ИТХ, бүх шатны албан тушаалд сонгогдсон, томилогдсон эрх мэдэлтнүүд сонгуульд дэвшүүлсэн мөрийн хөтөлбөрийн хэрэгжилг, хувийн санаачилгаар хийж гүйцэтгэсэн ажлын тайлан, үр дүн, олон улсын байгууллагуудтай хамтран ажилласан төсөл, хөтөлбөрүүдийн үр ашиг, хүртээмжийг МАН-аас явуулсан бодлогын үр дүн хэмээн хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр биечлэн болон сурталчилгааны чиглэлтэйгээр ухуулан тайлбарла гэх зүй бус зөвлөгөөг ч өгсөн нь өнөөдөр ил боллоо.

Дараагийн хүснэгтэд иргэдийн аль улс төрийн намыг дэмжиж буй байдлыг нь насны бүлэгтэй нь харьцуулан хийсэн байв.

Уг судалгаанд оролцогч 21-50 насныхны 25.7 хувь нь ирэх УИХ-ын болон орон нутгийн ИТХ-ын сонгуулиар ямар нэгэн улс төрийн намыг дэмжихгүй, эсвэл аль намыг дэмжих эсэхээ тухайн үед нь шийднэ гэсэн хариултыг өгчээ. Тиймээс ирэх сонгуулиудад тэднээс дэмжлэг авахын тулд насны бүлэг, ажил мэргэжлийн бүлгийн улс төрийн хүсэл сонирхол, байр суурийг нь ниймгийн том бүлгийн хүрээнд тусгайлан судалж, сонгуулийн компанит ажлынхаа стратеги, тактикийг нарийвчлан боловсруулах шаардлагатай байна хэмээжээ.

Судалгааг хийгсэдийн зүгээс үр дүнгээсээ хамааруулан “Онцгойлон анхааруулах нэгэн зүйл” хэмээн улаан шугам дотор анхааруулга бичиж өгчээ. Үүнийг сийрүүлбэл, “Дээрх судалгааны харьцуулсан дүнгээс харахад МАН-ын гишүүдийн 25.7 хувь нь аль ч намыг дэмжихгүй, тухайн үед нь шийднэ гэсэн хариултыг өгсөн нь намын нийт гишүүд дэмжигчдийн дөрвөн хүн тутмын нэг нь болж байна. Хэрэв энэ тоон дээр МАХН-ыг дэмжинэ гэсэн 5.9 хувийн эзлэх хувийн жинг нэмж тооцвол өөрийн гишүүнчлэл буюу МАН-аас дэмжиж оролцохгүй гэсэн байр суурьтай гишүүдийн тоо 31.6 хувь буюу гурван хүн тутмын нэг нь болж буй дүр зураг харагдаж байна. Иймд намын гишүүдийн дунд сэтгэл санаа тогтворгүй болох, “шинэ, хуучин нам” гэсэн буруу ухуулга сурталчилгаанд санаа урвах, шарвах, намыхаа бодлого, үйл ажиллагаанд итгэл алдрах зэрэг сөрөг үзэгдэл, үйл явцыг засаж, залруулах зайлшгүй шаардлагатай болсон нь ойлгомжтой. Ингэснээр намын унаад буй рейтинг өсөх хамгийн энгийн алхам болно” хэмээжээ.

Иргэдээс авсан өөр нэг судалгаа бол МАХН нэрийг авсан Н.Энхбаяр, М Энхсайхан нарын МҮАН-ын тухай байв. Судалгаанд оролцогчдын дөрвөн хүн тутмын нэг нь Тэдний улс төрийн ээлжит нэг алхам, ард түмний сэтгэлд хоногшсон нэрээр улс төр хийх гэсэн хүмүүсийн шоу” гэж үзсэн бол 9.6 хувь “Гуравдагч хүчний орон зайг эзлэх гэсэн сонирхол, ер нь тэдний бодлого, үйл ажиллагааг эхнээс нь дэмжиж ирсэн” гэсэн эерэг хариулт өгсөн байна. Харин судалгаанд оролцогчдын ихэнх буюу 40.9 хувь нь энэ асуудлын талаар огт ойлголтгүй байгаа хэмээжээ.

Уг судалгааны дүнгээс үндэслэн мөн л улаан шугам дотор онцгой анхааруулгыг өгсөн байна. Ингэхдээ “МАН-ын удирдлагууд, шат шатны удирдах ажилтнууд, идэвхтэн сонгуультнууд, жирийн гишүүд, дэмжигчдийн дунд Н.Энхбаяр тэргүүтнийг хуучин нэрээр нам байгуулсанд эмзэглэх, сонгуулийн үр дүнд хэрхэн нөлөөлөх гэсэн сэтгэлзүйн зовиур байсаар байна. Үүнээс зайлсхийх, жирийн гишүүд, дэмжигчид, иргэд сонгогчдын сэтгэл зүйн төөрөгдлийг арилгах хамгийн энгийн арга, эхний алхам бол МАН-ын даргаас эхлээд жирийн гишүүн нэг бүр “шинээр байгуулагдаж, Дээд шүүхэд бүртгүүлсэн нам” гэж ярьж, тайлбарлаж анхаарч ажиллах хэрэгтэй” гэдгийг ч сануулсан байна.

Т.ГЭРЭЛМАА


Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.

Холбоотой мэдээ

No Related Posts

1 Comment

  • Anonymous (November 09, 2011 12:26:09 pm )

    Á¿òýýãäýõ¿¿í õóäàëäàí àâàõàä øààðäàãäàõ òºëáºðèéí õýìæýýã ¿íý (price) ãýíý.ªºðººð õýëáýë á¿òýýãäýõ¿¿í ºì÷ëºõ, õýðýãëýõ ýðõèéã îëæ àâàõûí òóëä òºëºãäºõ ìºíãºí ä¿í.
    ßìàð ÷ çàõ çýýë äýýð ÿìàð÷ áàðàà á¿òýýãäýõ¿¿íèéã õóäàëäàí áîðëóóëàõàä õàìãèéí ÷óõàë ç¿éëèéí íýã áîë “¿íý” þì.Õýðýãëýã÷äèéí ç¿ãýýñ àâ÷ ¿çâýë ¿íý íü ¿íý öýíèéã õýìæñýí õýìæ¿¿ð, õàðèí ìàðêåòèíãèéí òàëààñ íü àâ÷ ¿çâýë ¿íý áàðàà ¿éë÷èëãýýã õóäàëäàí àâàõ áîëîí ýçýìøèõèéí òóëä ñîëèëöîæ áóé ìºí㺠áîëîí ¿íýëýãäýõ¿éö ç¿éë þì.
    ¯íý íü á¿òýýãäýõ¿¿íèé àìüäàðëûí ìº÷ëºãººñ øàëòãààëàí ººð÷ëºãäºõ øèíæ ÷àíàðòàé áàéäàã. Àëèâàà ï¿¿ñ áàéãóóëëàãà çàõ çýýëä øèíý á¿òýýãäýõ¿¿í ãàðãàæ áàéãàà òîõèîëäîëä çàõ çýýëèéí “ ºðìèéã íü õàìàõ” ýñâýë çàõ çýýëä “ã¿í íýâòðýõ” ãýñýí ¿íäñýí õî¸ð ñòðàòåãèéí àëü íýãèéã íü ñîíãîõ áîëîìæòîé áàéäàã. Ýíý õî¸ð ñòðàòåãèéã “øèíý á¿òýýãäýõ¿¿íèé ¿íèéí ñòðàòåãè ” ãýíý.
    ªðìèéã õàìàõ” ¿íèéí ñòðàòåãè.Øèíý á¿òýýãäýõ¿¿íèéã çàõ çýýëä ãàðãàæ áàéãàà ï¿¿ñ íü òóõàéí á¿òýýãäýõ¿¿íèé öîðûí ãàíö íèéë¿¿ëýã÷ ó÷èð ºíäºð ¿íèéã á¿òýýãäýõ¿¿íäýý òîãòîîí öàã õóãàöààíû ÿëãàðàëààð ¿íýý áàãà áàãààð áóóðóóëæ îðëîãî îëíî.Ýíý ñòðàòåãèéã àìæèëòòàé õýðýãæ¿¿ëýõ õî¸ð íºõöºë áàéíà.Òóõàéí á¿òýýãäýõ¿¿í íü ºíäºð ¿íýíäýý òîõèðñîí ÷àíàðûã äàãóóëæ áàéõ øààðäëàãàòàé. ͺ㺺 íýã íºõöºë íü ºíäºð ¿íýýð íýðëýãäñýí òóõàéí á¿òýýãäýõ¿¿í íü àíõ õýðýãëýãäýõäýý õóäàëäàí àâàõ ÷àäâàðòàé æèæèã ñåãìåíòýä ÷èãëýñýí áàéäàã.
    ÿí íýâòðýõ” ¿íèéí ñòðàòåãè.¯éëäâýðëýëèéí çàðäëàà ìàø áàãà áàéëãàõûã çîðüæ áàéãàà ï¿¿ñèéí õóâüä ýíý ñòðàòåãèéã òîõèðîìæòîé ãýæ ¿çäýã. Ýíý ñòðàòåãèéã áàðèìòëàõ ï¿¿ñ íü øèíý á¿òýýãäýõ¿¿íèéõýý ¿íèéã õÿìä òîãòîîæ çàõ çýýëä òîì îðîí çàéã áîãèíî õóãàöààíä ýçýëäýã.Øèíý á¿òýýãäýõ¿¿íèé ¿íèéã õÿìä òîãòîîñíîîð îëîí õýðýãëýã÷äýä õóðäàí õóãàöààíä õ¿ðæ ÷àääàã.Ýíý ñòðàòåãèéã àìæèëòòàé õýðýãæ¿¿ëýõèéí òóëä ãóðâàí íºõöºë áàéäàã.
    • Íýãä òóõàéí á¿òýýãäýõ¿¿í íü ýðýëò íü ¿íèéí ìýäðýìæ ñàéòàé áàéõ ¸ñòîé.
    • Õî¸ðò áîðëóóëàëò íýìýãäýõ òóñàì ï¿¿ñèéí ¿éëäâýðëýë, õóâààðèëàëò, èäýâõæ¿¿ëýëòèéí çàðäàë íü áóóðàõ ¸ñòîé.
    • Ãóðàâò çàõ çýýëèéí ¿íýýñ äîîãóóð ¿íèéã ñàíàë áîëãîõ õýðýãòýé.

    Á¿òýýãäýõ¿¿íèé áàãöàä áàðèìòëàõ ¿íèéí ñòðàòåãè. Á¿òýýãäýõ¿¿íèé áàãö ãýäýã íü íýð òºðºë äîð íýðëýãäýõ îëîí òºðëèéí á¿òýýãäýõ¿¿íèéã õýëíý. Æèøýý íü: óíäíû ç¿éëñ ãýâýë óñ, õèéæ¿¿ëñýí õèéæ¿¿ëëýýã¿é; óíäàà ãàçòàé ãàçã¿é ãýõ ìýò. Òèéìýýñ ï¿¿ñèéí óäèðäëàãà òºðºëæñºí , íýìýëò, õîñëîí õýðýãëýãäýõ áîëîí õàÿãäàë á¿òýýãäýõ¿¿í¿¿äèéã õýðõýí ¿íýëýõýý íàðèéí ñàéòàð áîäîæ øèéäâýðëýõ øààðäëàãàòàé. Ýíýõ¿¿ ñòðàòåãèéí õ¿ðýýíä äàðààõäºðâºí á¿òýýãäýõ¿¿íèé ñòðàòåãèéã õýðýãæ¿¿ëáýë çîõèñòîé.
    • Òºðºëæñºí á¿òýýãäýõ¿¿íèé ¿íèéí ñòðàòåãè.Òóõàéí ï¿¿ñ òºðºëæñºí á¿òýýãäýõ¿¿íèé õóâüä èæèë ¿íý òîãòîîõ óó, ýñâýë á¿òýýãäýõ¿¿íèé òºðºë òóñ á¿ðò íü ººð ººð ¿íèéí áîäëîãî áàðèìòëàõ óó ãýäãýý øèéäâýðëýíý.
    • Íýìýëò á¿òýýãäýõ¿¿íèé ñòðàòåãè.Çàðèì ¿éëäâýðëýã÷èä á¿òýýãäýõ¿¿íèéõýý õàæóóãààð õýðýãëýã÷äèéã òàòàõ, òýäíèé õ¿ñýëòýíä òóëãóóðëàí íýìýëò øèíæ ÷àíàð äàâóó òàë á¿õèé áàðàà ¿éë÷èëãýýã ñàíàë áîëãîæ òóñàä íü ¿íýëäýã.
    • Õàìò õýðýãëýãäýõ á¿òýýãäýõ¿¿íèéã ¿íýëýõ ñòðàòåãè.Çàðèì íýã ãîë á¿òýýãäýõ¿¿í íü çàéëøã¿é ººð íýã á¿òýýãäýõ¿¿íòýé õîñëîí õýðýãëýãäýõ òîõèîëäîëä òýäãýýðèéã õýðõýí ¿íýëýõ òàëààð øèéäâýðëýäýã ñòðàòåãè þì.
    • Õàÿãäëûã ¿íýëýõ ñòðàòåãè.Ìýäýýæ á¿òýýãäýõ¿¿í áèé áîëãîõîä ãàð÷ áóé õîã õàÿãäëûã õàÿõ, óñòãàõ, òýýâýðëýõ çàðäàë ãàðíà. Ýíý íü á¿òýýãäýõ¿¿íèéõýý ¿íýä øèíãýõ íü ãàðöààã¿é þì.Òèéìýýñ ýíý àñóóäëûã àøèãòàéãààð øèéäâýðëýõ àñóóäàë ¿éëäâýðëýã÷äýä òóëãàðíà.
    Á¿òýýãäýõ¿¿íèé ñòðàòåãèòàé õîëáîîòîé ¿íèéí õÿìäðàëûã ï¿¿ñ çàðëàæ áîëíî.
    ¯íèéí õÿìäðàëûã çºâ çîõèñòîé ÿâóóëñíààð ï¿¿ñ çîðèëãîî àìæèëòòàé õýðýãæ¿¿ëýõ íýã ¿íäýñ áîëíî. ßìàð÷ áèçíåñò ãàðãàñàí çàðäëàà ýðã¿¿ëæ îëîõ íü ÷óõàë áàéäàã.¯íèéí õÿìäðàëûí õýä õýäýí òºðºë áàéæ áîëíî.
    1. Áýëíýýð õèéõ õóäàëäàí àâàëòûí õÿìäðàë. Á¿òýýãäýõ¿¿íýý àëü áîëîõ ò¿ðãýí áîðëóóëàõ òóñàì áàðààíû ýðãýëò õóðäñàæ àøèã îðëîãî íü íýìýãäýíý.
    2. Õóäàëäàí àâàëòûí õýìæýýíä õèéõ ¿íèéí õÿìäðàë. Áîðëóóëàëòû õýìæýýã íýìýãä¿¿ëýõ çîðèëãîîð õóäàëäàí àâàëòûí õýìæýíýýñ õàìààðàí õèéãäýõ ¿íèéí õÿìäðàë.
    3. Óëèðëûí ÷àíàðòàé õÿìäðàë. Àëèâàà á¿òýýãäýõ¿¿íèé õýðýãëýýíèé óëèðàë äóóñàõ ¿åä áîðëóóëàëòûã íýìýãä¿¿ëýõ ¿¿äíýýñ õèéãäýõ õÿìäðàë.
    4. Õóó÷èí á¿òýýãäýõ¿¿íèéã øèíýýð ñîëèõîä ¿ç¿¿ëýõ õÿìäðàë. Áðýíäýä ¿íýí÷ áàéäëûã áèé áîëãîõ, áîðëóóëàëòûã íýìýãä¿¿ëýõèéí òóëä ¿éëäâýðëýã÷èä õóó÷èí çàãâàðûí á¿òýýãäýõ¿¿íèéã ýñâýë ñàâ áàãëààã íü àâ÷èðñàí õóäàëäàí àâàã÷äàä øèíý çàãâàðûí á¿òýýãäýõ¿¿íèéã õÿìäðóóëæ ºãäºã.
    5. Èæ á¿ðäëèéí ¿íèéí õÿìäðàë. Õàìòäàà õýðýãëýãäýõ õýä õýäýí á¿òýýãäýõ¿¿íèéã íýã äîð õóäàëäàí àâàõàä òºëºõ íèéò ¿íýýñ õÿìäðóóëæ áîðëóóëíà.
    Çàõ çýýëèéí õàðèëöààíä ìàêðî ò¿âøíèé õóâüä ¿íý íü äàðààõ ãóðâàí ¿¿ðãèéã ã¿éöýòãýíý. ¯¿íä:
    1. Çàõ çýýëèéí õàðèëöààíä îðîëöîã÷äûã èäýâõæ¿¿ëýõ: Ýðýëò íèéë¿¿ëýëòèéã àëü àëü òàëûã èäýâõæ¿¿ëýõ ¿¿ðýã ã¿éöýòãýíý.
    2. ͺºöèéã õóâààðèëàõ: ¯íý çàõ çýýëèéí íºõöºëä àëü íººöèéã àøèãëàæ õàðèí àëèéã íü àøèãëàõã¿é áàéõûã çîõèöóóëàõ ¿¿ðýã ã¿éöýòãýäýã áà èíãýñíýýð ýäèéí çàñãèéí õóâüä àøèã áàãàòàé ñàëáàðààñ àøèã èõòýé ñàëáàðò íººöèéí õóâààðèëàëò õèéãääýã áàéíà.
    3. Ýðýëò íèéë¿¿ëýëòèéã óÿëäóóëàõ: ¯íý íü ýðýëò íèéë¿¿ëýëòèéã òýíöâýðæ¿¿ëæ, èë¿¿äýë áîëîí õîìñäîëûã àðèëãàõ õºø¿¿ðýã áîëæ ºãäºã. Òóõàéëáàë ýðýëò íü íèéë¿¿ëýëòýýñ èõ áàéâàë ¿íèéã íýìýõ, áàãà áàéâàë ¿íèéã áàãàñãàõ çàìààð ýðýëò áà íèéë¿¿ëýëòèéã õîîðîíä íü òýíöâýðæ¿¿ëäýã áàéíà.
    Õàðèí ìèêðî ò¿âøèíä áèçíåñèéí áàéãóóëëàãûí õóâüä ¿íý íü äàðààõ ¿¿ðã¿¿äèéã ã¿éöýòãýäýã. ¯¿íä:
    1. Áîðëóóëàëòûã èäýâõæ¿¿ëýõ: èõýíõ òîõèîëäîëä ¿íèéã õÿäðóóëàõ íü áîðëóóëàëòûã íýìýãä¿¿ëæ áàðààíû ýðýëòèéã õóðäàñãàõ íºëºº ¿ç¿¿ëäýã.
    2. Á¿òýýãäýõ¿¿íèé ÷àíàðûã èëòãýõ: ÷àíàð íü òóõàéí á¿òýýãäýõ¿¿íèé õýðýãëýã÷äèéí õýðýãöýýã õàíãàõ ÷àäâàðûã èëýðõèéëäýã. Óðüä ºìíº íü õýðýãëýæ ¿çýýã¿é, ñîíñîæ ìýäýýã¿é á¿òýýãäýõ¿¿íèé õóâüä ¿íý íü ÷àíàðûã èëýðõèéëýõ ãîë èëýðõèéëýë áîëæ áàéäàã. ¯íýòýé áîë ÷àíàðòàé ãýñýí îéëãîëò õýðýãëýã÷äèéí äóíä ò¿ãýýìýë áàéõ íü àæèãëàãäàíà.
    3. ªðñºë人íèé àðãà õýðýãñýë áîëãîõ: ¯íý íü õÿìä ýñâýë ºíäºð áàéõààñ õàìààðàí ºðñºë人íèé ÷óõàë àðãà õýðýãñýë áîëäîã. ªðãºí õýðýãëýýíèé á¿òýýãäýõ¿¿íèé õóâüä õÿìä ¿íý, òàíñàã õýðýãëýýíèé á¿òýýãäýõ¿¿íèé õóâüä ºíäºð ¿íý íü ºðñºëäºã÷人ñºº ÿëãàðàõ äàâóó òàë áîëæ ÷àääàã.
    ¯íý òîãòîîõîä íºëººëäºã õ¿÷èí ç¿éë:
    Çàõ çýýëèéí íºõöºëä ¿íý òîãòîîëò íü îëîí õ¿÷èí ç¿éëèéí íºëººãººð õèéãääýã íàðèéí òºâºãòýé ¿éë àæèëëàãàà þì.¯íý òîãòîîõîä íºëººëºõ õ¿÷èí ç¿éëñèéã íü áàéãóóëëàãûí äîòîîä áà ãàäààä õ¿÷èí ç¿éëñ ãýæ àíãèëæ áîëíî.
    Äîòîîä õ¿÷èí ç¿éë:
    Áàéãóóëëàãûí çîðèëãî, çîðèëòóóä, ìàðêåòèíãèéí èæ á¿ðäëèéí ñòðàòåãè, õîíîãøóóëàëò, çàðäàë, áàéãóóëëàãûí çîõèîí áàéãóóëàëòûí òîãòîëöîî çýðýã íü ¿íèéí áîäëîãîä íºëºº ¿ç¿¿ëäýã.
    1. Áàéãóóëëàãûí çîðèëãî çîðèëòóóä íü ¿íèéí áîäëîãûí ¿íäýñ ñóóðèéã á¿ðä¿¿ëäýã. Òóõàéëáàë çàõ çýýëä îðøèí òîãòíîõ àøãàà íýìýãä¿¿ëýõ á¿òýýãäýõ¿¿íèé ÷àíàðûã äýýøë¿¿ëýõ çýðýã çîðèëãî òàâüæ áîëîõ áà ÿìàð çîðèëãî òàâüñíààñ øàëòãààëàí ¿íèéí áîäëîãî íü ÿëãààòàé áàéíà.
    2. Ìàðêåòèíãèéí èæ á¿ðäëèéí ñòðàòåãè, õîíîãøóóëàëò.
    ¯íýý òîãòîîõîîñ íü ºìíº êîìïàíè ìàðêåòèíãèéí ñòðàòåãè, õîíîãøóóëàëòûã òîäîðõîéëäîã.
    3. Çàðäàë íü ¿íèéí äîîä õýìæýýã òîäîðõîéëíî. Àëèâàà áèçíåñèéí áàéãóóëëàãûí çîðèëãî àøèã îëîõîä ÷èãëýãääýã òóë ¿éë àæèëëàãàíû çàðäëûã íºõºõ ¿íý òîãòîîõ íü ãàðöààã¿é.
    4. Áàéãóóëëàãûí çîõèîí áàéãóóëàëò, óäèðäëàãûí òîãòîëöîî íü õýíä ¿íèéí òàëààð øèéäâýð ãàðãàõ ýðõ ìýäýë áàéãààã èëòãýíý.
    Ãàäààä õ¿÷èí ç¿éëñ:
    ¯íý òîãòîîõîä íºëººëºõ õ¿÷èí ç¿éëñò çàõ çýýëèéí îíöëîã, ýðýëòèéí øèíæ ÷àíàð áîëîí ìàêðî îð÷íû áóñàä õ¿÷èí ç¿éëñ îðíî.
    Çàõ çýýëèéí îíöëîã: Ýäèéí çàñàã÷èä çàõ çýýëèéã öýâýð ºðñºë人íò, ìîíîïîëèñò ºðñºë人í, îëèãîïîëèñò ºðñºë人íò áîëîí öýâýð ìîíîïîëè ãýñýí 4 ìºðºëä àíãèëäàã.
    ¯íý òîãòîîõ àðãóóä.
    ¯íý òîãòîîõ 3í ¿íäñýí àðãà áàéäàã áºãººä ýäãýýðèéã äàíãààð íü áîëîí õîñëóóëàí àøèãëàõ áîëîëöîîòîé.¯íèéã çàðäàëä, á¿òýýãäýõ¿¿íèé ¿íýò ÷àíàðò, ºðñºë人íò ¿íäýñëýí òîãòîîäîã.
    Çàðäàëä ¿íäýñëýí ¿íý òîãòîîõ àðãà:
    ¯íý òîãòîîõ õàìãèéí õÿëáàð àðãà áîë òîäîðõîé õóâèéí àøèã òºëºâëºí çàðäëàà íºõºõ¿éö ¿íý òîãòîîõ ÿâäàë þì.
    Á¿òýýãäýõ¿¿íèé ¿íýü ÷àíàðò ¿íäýñëýí ¿íý òîãòîîõ àðãà.
    Á¿òýýãäýõ¿¿íèé ¿íýò ÷àíàð áóþó õýðýãëýã÷èä ¿íäýñëýí ¿íý òîãòîîõ àðãà (buyer-based or value-bsaed pricing approach) íü áîäèò á¿òýýãäýõ¿¿íèéã áèø õýðýãëýã÷äýä òºð¿¿ëæ áóé ñýòãýãäëèéã, àøèã òóñûã ¿íýëäãýýðýý îíöëîãòîé.Çàðäàëä ¿íäýñëýí ¿íý òîãòîîõîä á¿òýýãäýõ¿¿í íü ¿íýíäýý òààðñàí øèíæòýé áàéäàã áîë ¿íýò ÷àíàðò ¿íäýñëýí òîãòîîñîí ¿íý íü á¿òýýãäýõ¿¿íèé ¿íýò ÷àíàðò òîõèðñîí áàéäàã.
    ªðñºë人íä ¿íäýñëýí ¿íý òîãòîîõ àðãà:
    Êîìïàíè ºðñºëäºã÷ºº áàðèìæààëàí ¿íèéí áîäëîãîî òîäîðõîéëîõûã ºðñºë人íä ¿íäýñëýí ¿íý òîíòîîõ àðãà (completion-based approach) ãýäýã.Èõãýõäýý á¿òýýãäýõ¿¿íä ºðñºëäºã÷ººñºº èë¿¿ áàãà, èë¿¿ èõ ýñâýë èæèëõýí ¿íý òàâüæ áîëíî.

antalya rent a car